Jak dobrać płyty na podjazd?

Samochód jest w obecnych czasach dobrem powszechnym, które może posiadać każdy z nas. Gdy mamy auto, dobrze jest też posiadać garaż, a także odpowiednio wykonany podjazd. Trudno byłoby za każdym razem przejeżdżać po trawniku, ponieważ bardzo szybko utworzyłyby się w nim głębokie koleiny, a trawa przestałaby rosnąć. Płyty na podjazd możemy kupić w bardzo prosty sposób, między innymi online. Dzięki szerokiemu wyborowi zbudujemy taki podjazd, który nie tylko będzie funkcjonalny, ale będzie również ciekawie wyglądał.

Odpowiednia wytrzymałość

Najważniejszą kwestią jest stosowanie takich płyt, których wytrzymałość będzie wystarczająca. Samochody są różne i jeżeli planujemy w przyszłości zakupić większe i cięższe auto, to z pewnością dobrze jest zastosować również grubsze i mocniejsze płyty na podjazd. Tradycyjna płyta chodnikowa nie będzie najlepszym rozwiązaniem, z uwagi na to że beton potrafi z czasem pękać pod dużym naciskiem. A trzeba wiedzieć, że w przypadku tradycyjnego auta klasy kompaktowej lub miejskiej, nacisk na jedno koło to w okolicach 300-400 kg. Stąd dobrze sprawdzają się płyty wykonane z granitu, ponieważ jest on jednym z najtwardszych typów kamienia. Posiadanie płyt na podjazd wykonanych z tego lub podobnego materiału pozwala nie tylko posiadać pewność, że nie pękną one pod ciężarem auta. Możemy również zdecydować się na różne warianty kolorystyczne, której najlepiej będą dopasowywać się do wystroju naszego ogrodu. Z ofertą płyt można zapoznać się na stronie – https://granitnaturalny.pl/plyty-na-podjazd.

Sposób ułożenia

Istnieją dwa najczęściej wykorzystywane sposoby ułożenia płyt bądź kostki na podjeździe. Pierwszy z nich to wykonanie kompletnej drogi wjazdowej, co ma swoje zalety. Pozwala na przykład na pracę pod autem z wykorzystaniem podjazdu, ułatwia także sprzątanie czy odśnieżanie. W takiej sytuacji możemy wykorzystać większe, szersze i cięższe płyty na podjazd, co ma znaczenie w przypadku posiadania cięższych aut. Drugi natomiast sposób to wyłożenie jedynie dwóch wąskich pasów, po których poruszać się będą koła samochodu. Pośrodku znajduje się trawnik, dzięki czemu nie zabieramy tak dużej ilości zielonej przestrzeni podwórka. Konieczne jest jednak wykonanie dwóch niezależnych podbudów i takie ustawienie płyt na podjazd, by pasowały one do najpopularniejszych rozstawów osi samochodów. Jeśli planujemy kupić większe auto w przyszłości, warto zastosować o wiele szerszy margines. Inaczej możemy mieć kłopoty by utrzymać koła na płytach podjazdu, a przecież nie po to go budujemy. Stąd dobór płyt i sposobu ich ułożenia musi być uwarunkowany indywidualną sytuacją każdego z nas.

Redakcja e-metro