W internecie szukamy wielu odpowiedzi na różne pytania, a także szukamy produktów, które nas interesują. W ciągu jednego dnia pojawia się ponad 6,5 miliarda zapytań do wyszukiwarki, z czego tylko 4,5 miliarda w samym Google. Według badań przeciętnie spędzamy w wyszukiwarce mniej niż minutę. Oznacza to, że chcemy uzyskać odpowiedź bardzo szybko na zadane pytanie. Jakie jest więc prawdopodobieństwo, że ludzie klikną na naszą stronę? Aby zmaksymalizować tę szansę, musisz jak najszybciej rozpocząć optymalizację swojej strony pod kątem wyszukiwarek.
Czym jest pozycjonowanie stron www ?
SEO to skrót od angielskiego wyrażenia Search Engine Optimization. W praktyce, korzystanie z SEO oznacza robienie rzeczy, które pomogą Ci uzyskać więcej ruchu na Twojej stronie z nieopłaconych (tj. zwykłych) wyników wyszukiwania.
SEO wraz z PPC (pay per click – płatne wyniki) jest częścią tzw. SEM (search engine marketing). SEM jest podstawą marketingu internetowego. Jeśli poważnie myślisz o zwiększeniu widoczności swojej strony, zacznij od SEO.
Czym różni się on-page SEO od off-page SEO?
Pozycjonowanie lokalne w Krakowie jest podzielone na dwa obszary: on-page i off-page SEO. Działania techniczne i merytoryczne na stronie internetowej, które zwiększają jej atrakcyjność dla wyszukiwarek, to część on-page SEO. W przeciwieństwie do tego, wszystko, co wzmacnia autorytet domeny i witryny, lub rozprzestrzenia reputację witryny w Internecie, podpada pod działania Off-page SEO.
On-page SEO to działania, które odbywają się bezpośrednio w Internecie, dlatego możemy podzielić je na dwa główne obszary: techniczne on-page SEO oraz content on-page SEO.
SEO techniczne zajmuje się tym, jak zakodować i zoptymalizować stronę internetową, aby wyszukiwarki mogły lepiej indeksować i rozumieć jej zawartość. Zwiększa to atrakcyjność strony dzięki prostym i logicznym adresom URL – wysoka szybkość ładowania strony, responsywność mobilna, dobrze skonstruowane sitemapy lub plik robots.txt, zaindeksowane strony.
Poprzez strategiczne umieszczenie słów kluczowych, ostrożnie i naturalnie ostrzegamy wyszukiwarki, że nasza strona jest istotna i zawiera informacje, które są istotne dla potrzeb użytkownika.
Treści SEO skupiają się na wysokiej jakości treści, aby dostarczyć użytkownikom nowych informacji, rozrywki i lekcji. Poprzez strategiczne rozmieszczenie słów kluczowych w sposób delikatny i naturalny informujemy wyszukiwarki, że nasza strona jest istotna i zawiera informacje odpowiadające zapytaniom użytkowników.
Podstawowe zasady SEO
Podstawowe zasady optymalizacji pod kątem wyszukiwarek pozostają niezmienne. Trendy w marketingu internetowym stale się zmieniają i ewoluują, a wyszukiwanie staje się coraz bardziej wyrafinowane, a przez to bardziej złożone. Twierdzimy, że podstawowe zasady optymalizacji pod kątem wyszukiwarek pozostają takie same i wierzymy, że wszystko, o czym musisz pamiętać, to to, że:
- Użytkownik chce trafić na odpowiednią stronę;
- Wyszukiwarka chce mieć zadowolonego użytkownika;
- Webmaster chce mieć zadowoloną wyszukiwarkę dzięki czemu strona uzyskuje lepsze wyniki.
Dlatego też należy zadowolić wyszukiwarkę, dostarczając użytkownikowi odpowiednią i jakościową stronę, na której znajdzie to, czego szuka łatwo i bezproblemowo. W przeciwnym razie, zwiększenie współczynnika odbić i zatrzymań strony w wyszukiwarce jest uważane za właściwe.